Alle hovedsponsorer med videre!

– og 9 av 12 draktsponsorer er allerede på plass til kommende sesong!

I disse tider er klubben i kontakt med næringslivet og eksisterende sponsorer om videre samarbeid og planer for kommende sesong. Klubben er veldig glade for resultatet så langt. Ingen vi har vært i kontakt med har enda sagt at de ikke er med oss videre, samtidig som vi allerede har 9 av 12 draktsponsorer på plass før kommende sesong.

– Det er helt uvurdelig at de største sponsorene er med oss videre. Det viser at de har tro på det vi driver med og ønsker å støtte oss i tykt og tynt. Det som også er inspirerende og gledelig er at sponsorene tar initiativ til å komme med nye ideer om samarbeid med klubben, men også på tvers av sponsorene. Som klubb ønsker vi å kunne gi noe tilbake til være sponsorer enn bare gode kampopplevelser. Det har vært inspirerende og lærerikt å være med i samtaler med ulike sponsorer og møte de i ulike settinger, sier daglig leder, Velaug B. Leira.

Markedsansvarlig, Amanda Sotberg, sier at de aller fleste er positive og tror det har hjulpet at klubben har vært ærlige og åpne hele veien og vært tro i veien på å satse på lokale unge spillere.

– Jeg tror Levanger HK har vært tydelige på hvor vi er og ikke minst hva vi jobber mot, og hvordan vi ønsker å gjøre det. Sponsorene våre setter pris på det, og ønsker å være med på denne oppbyggingen og veien videre, både sportslig og på sponsorkonseptsiden, sier hun.

Klubben har fornyet sponsorkonseptet som nå testes ut mot sponsorene og samarbeidspartnere. Det har blitt godt mottatt, og utvikles i samarbeid med sponsorene etter hvert enkeltes behov og innspill. Sponsorbudsjettet har klubben senket noe som følge av nedrykket til 2. divisjon, og om alt går etter planen og vi får inn de siste samarbeidsavtalene og -partnerne, så skal budsjettet nås.

– Vi merker også at siden vi rykket ned fra eliteserien så har sponsorene vært litt mer oppmerksomme på hva som inneholder i avtalene sine, hvilke muligheter som ligger til grunn, og hvordan de kan utnytte samarbeidet mellom toppidrettsatsning og næringslivet til også sine egne fordeler, utenom «goodwill», og som en del av sin egen markedsføringsplan. Mange spør om det er en negativ utvikling etter nedrykket, men vi sier tvert imot. Det er akkurat dette vi har ønsket og prøvd å utvikle – nemlig å samarbeide enda tettere, utvikle gode avtaler og være kreative sammen! sier Amanda Sotberg.

Det har resultert i at samarbeidsavtalene blir bare bedre for begge parter, mer tilpasset og flere langsikte avtaler – samt kreative! Alle hovedsponsorer er med videre. Sparebank1 SMN er generalsponsor for sesongen 15-16, mens Trønder-Avisa, Trønderbilene, NTE og TOBB er hovedsponsorer.

Vi takker for tilliten, initiativene fra de ulike, og gleder oss til å fortsette de gode samarbeidene i den spennende tiden som kommer!

For nye interesserte se mer informasjon om samarbeid med oss her.

VELKOMMEN MED PÅ LAGET!

#SPILLERPÅLAG

 

Publisert 17. juni 2015